BUDOWA DROGI GMINNEJ NR 111890L ULICY STAROZAMOJSKIEJ W TOMASZOWIE LUBELSKIM
Inwestor:
URZĄD MIASTA TOMASZÓW LUBELSKIProjektant:
mgr inż. arch. Damian ŁokajTryb postępowania:
ZRID - Zezwolenie na realizację inwestycji drogowejStatus konsultacji:
OtwartyZałożenia projektowe:
Kategoria ruchu: KR4
Długość drogi: 1162 m
Dopuszczalny nacisk pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię: 115 kN
Klasa drogi: L
Przekrój drogi: dwukierunkowy 1/2
Szerokość pasa ruchu jezdni: 2,75m
Prędkość projektowa: 40 km/h
Zastosowanie elementów uspokojenia ruchu: brak konieczności
Warunki gruntowe: proste
Grupa nośności podłoża gruntowego: G4
Głębokość przemarzania hz: 1,0m
Warunek mrozoodporności: 0,75 hz
min. grubość konstrukcji nawierzchni ze względu na nośność powinna wynosić: 75 cm
Rozwiązania projektowe:
Przedmiot opracowania stanowi ul. Starozamojska w Tomaszowie Lubelskim. Przedmiotowa droga będzie stanowiła połączenie komunikacyjne pomiędzy istniejącym fragmentem ul. Starozamojskiej, ul. Kruczą (DG nr 112080L) a drogą serwisową drogi S17.
Jezdnia drogi gminnej – Zaprojektowano budowę drogi gminnej – ul. Starozamojska w m. Tomaszów Lubelski. Zakres robót zaprojektowano od km 0+002.62 do km 1+164.12 . Zaprojektowano drogę jednojezdniową po jednym pasie ruchu w danym kierunku o nawierzchni asfaltowej. Projektowana droga charakteryzuje się szerokością stałą równą 5,50 m, nawierzchnią asfaltową oraz spadkiem daszkowym 2%. Jezdnię obramowano za pomocą krawężnika betonowego o wymiarach 15x30x100 cm i odsłonięciu 13 cm (miejscowo zastosowano krawężniki betonowe z odwodnieniem liniowym – zgodnie z planem sytuacyjnym).
Droga dla pieszych – Wzdłuż projektowanej drogi gminnej zaprojektowano drogę dla pieszych o spadku poprzecznym 2% oraz o szerokości 1,80 m wraz z pasem bezpieczeństwa o szerokości 0,50 m (szerokość łączna 2,30m) . Drogę dla pieszych zaprojektowano o nawierzchni z kostki brukowej betonowej koloru szarego gr 6 cm, którą obramowano za pomocą krawężnika betonowego od strony jezdni oraz obrzeża betonowego 6x20x100cm od strony zieleńców/posesji.
Droga dla pieszych i rowerów – Zaprojektowano drogę dla pieszych i rowerów (ciąg wspólny) o szerokości 3,50m (pas bezpieczeństwa o szerokości 0,50 m oraz ciąg wspólny o szerokości 3,00 m) oraz spadku poprzecznym o wartości 2% w kierunku jezdni. Nawierzchnię drogi dla pieszych i rowerów zaprojektowano o nawierzchni asfaltowej. Drogę dla pieszych i rowerów obramowano krawężnikiem betonowym 15x30x100 cm od strony jezdni oraz obrzeżem betonowym 8x30x100 cm od strony zieleńców/posesji.
Zjazdy zwykłe- W ramach opracowania zaprojektowano przebudowę zjazdów zwykłych do posesji . Zjazdy zaprojektowano o nawierzchni z kostki brukowej betonowej koloru grafitowego gr 8 cm oraz o nawierzchni asfaltowej. W obrębie zjazdów zwykłych o nawierzchni z kostki brukowej betonowej zaprojektowano skosy 1.5:1.5. Zjazdy obramowano oraz zakończono za pomocą obrzeża betonowego 8x30x100cm. W obrębie zjazdów o nawierzchni asfaltowej zastosowano łuki poziome R=3,0 – 8,0m. Niniejsze zjazdy obramowano za pomocą krawężnika betonowego wtopionego 15x30x100 cm, oraz zakończono za pomocą obrzeża betonowego 8x30x100 cm. Szerokości zjazdów dostosowano do istniejących warunków i wynoszą one 3,0-12,90m. Krawężnik betonowy w miejscu połączenia zjazdu i drogi dla pieszych/rowerów zaprojektowano o odsłonięciu zerowym. Należy zastosować dwa krawężniki betonowe jako przejście z wysokości odsłonięcia 13cm do 0cm.
Pas bezpieczeństwa – Zaprojektowano pas bezpieczeństwa zlokalizowany wzdłuż projektowanej drogi dla pieszych oraz drogi dla pieszych i rowerów (ciąg wspólny).Pas bezpieczeństwa zlokalizowany wzdłuż drogi dla pieszych charakteryzuje się nawierzchnią z kostki brukowej betonowej koloru czerwonego gr 6 cm, zaś wzdłuż ciągu wspólnego nawierzchnią asfaltową. Szerokość pasa bezpieczeństwa wynosi 0,50 m (szerokość łączna z krawężnikiem betonowym 15x30x100 cm).
Pobocze gruntowe – Zaprojektowano pobocze gruntowe o szerokości 0,75 m oraz spadku poprzecznym 8%, wzdłuż projektowanej drogi gminnej. Pobocze zaprojektowano o grubości 20 cm z kruszywa niezwiązanego 0/31,5mm.
Ogrodzenia do rozbiórki – Zaprojektowano rozbiórkę ogrodzenia o łącznej długości 80 mb. Niniejsze ogrodzenia stanowią ogrodzenia z siatki oraz ogrodzenia panelowe.