ROZBUDOWA DROGI DOJAZDOWEJ WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ TECHNICZNĄ NA TERENIE ZALEWU MIEJSKIEGO W ZAMOŚCIU
Inwestor:
Miasto ZamośćProjektant:
mgr inż. arch. Damian ŁokajTryb postępowania:
ZRID - Zezwolenie na realizację inwestycji drogowejStatus konsultacji:
Zamknięty
Założenia projektowe:
Kategoria ruchu: KR3
Długość drogi: 929,6 m
Dopuszczalny nacisk pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię: 115 kN
Pojazd miarodajny – pojazd komunalny (śmieciarka)
Klasa drogi: D
Przekrój drogi: dwukierunkowy 1/2
Szerokość pasa ruchu jezdni: 2,50m
Prędkość projektowa: 30 km/h
Zastosowanie elementów uspokojenia ruchu: brak konieczności
Warunki gruntowe: proste
Grupa nośności podłoża gruntowego: G4
Głębokość przemarzania hz: 1,0m
Warunek mrozoodporności: 0,70 hz
min. grubość konstrukcji nawierzchni ze względu na nośność powinna wynosić: 70 cm
Rozwiązania projektowe:
Zaprojektowano rozbudowę drogi dojazdowej wraz z infrastrukturą techniczną na terenie Zalewu Miejskiego w Zamościu. Zakres robót od km 0+009.60 do km 0+939.2 (dł. odcinka 929,6 m). Przedmiotowy odcinek drogi charakteryzuje odcinkami prostymi oraz odcinkami krzywoliniowymi. Projektowana szerokość drogi wynosi 5,0 m – drogę zaprojektowano o przekroju dwukierunkowym z dwoma pasami ruchu o szerokości po 2,50m. Wzdłuż przedmiotowego odcinka zaprojektowano obustronne pobocza gruntowe o szerokości 0,75m oraz budowę zjazdów zwykłych. Projektowaną drogę dojazdową zaprojektowano o nawierzchni asfaltowej (od km 0+009.60 do km 0+799.00 ) oraz o nawierzchni z kostki brukowej betonowej gr 8 cm koloru grafitowego (od km 0+799.00 do km 0+939.2).
Droga męczenników rotundy – włączenie istniejącej drogi do projektowanej drogi dojazdowej zaprojektowano jako zjazd zwykły o szerokości 7,30 m oraz o łukach poziomych R1=3,0 i R2=7,0m. Nawierzchnię zjazdu zaprojektowano z kostki granitowej łupanej, którą obramowano za pomocą krawężnika granitowego 15x30x100 cm.
Droga pieszo-rowerowa do zbiorników wodnych Zalewu Miejskiego – zaprojektowano drogę pieszo-rowerową o szerokości stałej równej 3,50 m oraz o nawierzchni z kostki brukowej betonowej koloru grafitowego gr. 8 cm. Drogę obramowano za pomocą obrzeża betonowego 8x30x100cm.
Zjazdy zwykłe
W ramach opracowania zaprojektowano budowę zjazdów zwykłych do posesji. Szerokości zjazdów dostosowano do istniejącego stanu i wynoszą one 2,0 – 14,7 m. Zjazdy zwykłe zaprojektowano wraz z łukami poziomymi R=3,0m – R=8,0m (zgodnie z planem sytuacyjnym). Zjazdy zwykłe obramowano oraz zakończono za pomocą obrzeża betonowego 8x30x100 cm wraz z krawężnikiem wtopionym betonowym 15x30x100 cm od strony jezdni (zjazdy zwykłe do posesji indywidualnych) , oraz za pomocą krawężników betonowych 15x30x100 cm w przypadku pozostałych zjazdów zwykłych. Należy zastosować dwa krawężniki betonowe jako przejście z wysokości odsłonięcia 12cm do 0cm.
Parking
W ramach niniejszej inwestycji zaprojektowano cztery parkingi w tym jeden parking dla autobusów.
Parking 1:
Przeznaczenie: parking dla samochodów osobowych
Lokalizacja: w km 0+143.00
Nawierzchnia: kostka brukowa betonowa koloru grafitowego gr 8 cm, obramowana za pomocą krawężnika aco 15x30x100 cm.
Parking 2:
Przeznaczenie: parking dla samochodów osobowych
Lokalizacja: w km 0+700.00
Nawierzchnia: płyty ażurowe gr 10 cm, obramowana za pomocą krawężnika betonowego 15x30x100 cm (krawężnik wtopiony).
Parking 3:
Przeznaczenie: parking dla samochodów osobowych
Lokalizacja: w km 0+915.7
Nawierzchnia: kostka brukowa betonowa koloru grafitowego gr 8 cm, obramowana za pomocą krawężnika betonowego 15x30x100 cm (krawężnik wtopiony).
Parking 4:
Przeznaczenie: parking dla autobusów
Lokalizacja: w km 0+930.0
Nawierzchnia: płyty ażurowe gr 10 cm, obramowana za pomocą krawężnika betonowego 15x30x100 cm (krawężnik wtopiony).
Drogi dla pieszych oraz dojścia do furtek
Wzdłuż projektowanej drogi dojazdowej zaprojektowano drogę dla pieszych o nawierzchni z płyt chodnikowych betonowych koloru grafitowego o wymiarach 50×50 cm oraz o szerokości 2,0-2,30m (szerokość wraz z pasem bezpieczeństwa; 1,80 m szerokość drogi dla pieszych , 0,50m – szerokość pasa bezpieczeństwa) oraz spadku poprzecznym o wartości 2% w kierunku jezdni. W przypadku drogi dla pieszych przy krawędzi jezdni, zaprojektowano pas bezpieczeństwa o nawierzchni z kostki brukowej betonowej koloru czerwonego gr 6 cm (szerokość pasa wraz z krawężnikiem wynosi 0,50 m). Dojścia do furek zaprojektowano o nawierzchni z płyt chodnikowych betonowych koloru grafitowego o wymiarach 50×50 cm, którą obramowano oraz zakończono od strony posesji za pomocą obrzeża betonowego 8x30x100 cm oraz krawężnikiem betonowym wtopionym 15x30x100 cm os strony jezdni.
Pobocze gruntowe
Wzdłuż przedmiotowego odcinka zaprojektowano pobocze gruntowe o szerokości 0,75 m oraz spadku poprzecznym 8%. Pobocze zaprojektowano o grubości 10 cm z kruszywa niezwiązanego 0/31,5mm.
Ciąg pieszo-rowerowy do zalewu (obecnie z płyt drogowych betonowych) mógłby być z asfaltu a nie z kostki betonowej brukowej. W okolicach mostu kolejowego powinni jakoś rozwiązać kwestię przejścia przez ulicę, bo aktualnie piesi tam chodzą jak popadnie.
Ciąg pieszo-rowerowy mógłby być wykonany z asfaltu lub chociaż kostki ciętej płomieniowanej. Jeśli musi być betonowa to ułożona odwrotnie tak aby nie było nierówności i drgań.