Twoje
konsultacje
0  /  100

ROZBUDOWA DROGI DOJAZDOWEJ WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ TECHNICZNĄ NA TERENIE ZALEWU MIEJSKIEGO W ZAMOŚCIU

Inwestor:

Miasto Zamość

Projektant:

mgr inż. arch. Damian Łokaj

Tryb postępowania:

ZRID - Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej

Status konsultacji:

Zamknięty
mapa szara

Założenia projektowe:

Kategoria ruchu: KR3

Długość drogi: 929,6 m

Dopuszczalny nacisk pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię: 115 kN

Pojazd miarodajny – pojazd komunalny (śmieciarka)

Klasa drogi: D

Przekrój drogi: dwukierunkowy 1/2

Szerokość pasa ruchu jezdni: 2,50m

Prędkość projektowa: 30 km/h

Zastosowanie elementów uspokojenia ruchu: brak konieczności

Warunki gruntowe: proste

Grupa nośności podłoża gruntowego: G4

Głębokość przemarzania hz: 1,0m

Warunek mrozoodporności: 0,70 hz

min. grubość konstrukcji nawierzchni ze względu na nośność powinna wynosić: 70 cm  

Rozwiązania projektowe:

Zaprojektowano rozbudowę drogi dojazdowej wraz z infrastrukturą techniczną na terenie Zalewu Miejskiego w Zamościu. Zakres robót od km 0+009.60 do km 0+939.2 (dł. odcinka 929,6 m). Przedmiotowy odcinek drogi charakteryzuje odcinkami prostymi oraz odcinkami krzywoliniowymi. Projektowana szerokość drogi wynosi 5,0 m – drogę zaprojektowano o przekroju dwukierunkowym z dwoma pasami ruchu o szerokości po 2,50m. Wzdłuż przedmiotowego odcinka zaprojektowano obustronne pobocza gruntowe o szerokości 0,75m oraz budowę zjazdów zwykłych. Projektowaną drogę dojazdową zaprojektowano o nawierzchni asfaltowej (od km 0+009.60 do km 0+799.00 ) oraz o nawierzchni z kostki brukowej betonowej gr 8 cm koloru grafitowego (od km 0+799.00  do km 0+939.2).

Droga męczenników rotundy  – włączenie istniejącej drogi do projektowanej drogi dojazdowej zaprojektowano jako zjazd zwykły o szerokości 7,30 m oraz o łukach poziomych R1=3,0 i R2=7,0m. Nawierzchnię zjazdu zaprojektowano z kostki granitowej łupanej, którą obramowano za pomocą krawężnika granitowego 15x30x100 cm.

Droga pieszo-rowerowa do zbiorników wodnych Zalewu Miejskiego – zaprojektowano drogę pieszo-rowerową o szerokości stałej równej 3,50 m oraz o nawierzchni z kostki brukowej betonowej koloru grafitowego gr. 8 cm. Drogę obramowano za pomocą obrzeża betonowego 8x30x100cm.

Zjazdy zwykłe

W ramach opracowania zaprojektowano budowę zjazdów zwykłych do posesji. Szerokości zjazdów dostosowano do istniejącego stanu i wynoszą one 2,0 – 14,7 m. Zjazdy zwykłe zaprojektowano wraz z łukami poziomymi R=3,0m – R=8,0m (zgodnie z planem sytuacyjnym). Zjazdy zwykłe obramowano oraz zakończono za pomocą obrzeża betonowego 8x30x100 cm wraz z krawężnikiem wtopionym betonowym 15x30x100 cm od strony jezdni (zjazdy zwykłe do posesji indywidualnych) , oraz za pomocą krawężników betonowych 15x30x100 cm w przypadku pozostałych zjazdów zwykłych. Należy zastosować dwa krawężniki betonowe jako przejście z wysokości odsłonięcia 12cm do 0cm.

Parking

W ramach niniejszej inwestycji zaprojektowano cztery parkingi w tym jeden parking dla autobusów.

Parking 1:

Przeznaczenie: parking dla samochodów osobowych

Lokalizacja: w km 0+143.00

Nawierzchnia: kostka brukowa betonowa koloru grafitowego gr 8 cm, obramowana za pomocą krawężnika aco 15x30x100 cm.

Parking 2:

Przeznaczenie: parking dla samochodów osobowych

Lokalizacja: w km 0+700.00

Nawierzchnia: płyty ażurowe gr 10 cm, obramowana za pomocą krawężnika betonowego 15x30x100 cm (krawężnik wtopiony).

Parking 3:

Przeznaczenie: parking dla samochodów osobowych

Lokalizacja: w km 0+915.7

Nawierzchnia: kostka brukowa betonowa koloru grafitowego gr 8 cm, obramowana za pomocą krawężnika betonowego 15x30x100 cm (krawężnik wtopiony).

Parking 4:

Przeznaczenie: parking dla autobusów

Lokalizacja: w km 0+930.0

Nawierzchnia: płyty ażurowe gr 10 cm, obramowana za pomocą krawężnika betonowego 15x30x100 cm (krawężnik wtopiony).

Drogi dla pieszych oraz dojścia do furtek

Wzdłuż projektowanej drogi dojazdowej zaprojektowano drogę dla pieszych o nawierzchni z płyt chodnikowych betonowych koloru grafitowego o wymiarach 50×50 cm oraz o szerokości 2,0-2,30m (szerokość wraz z pasem bezpieczeństwa; 1,80 m szerokość drogi dla pieszych , 0,50m – szerokość pasa bezpieczeństwa) oraz spadku  poprzecznym o wartości 2% w kierunku jezdni. W przypadku drogi dla pieszych przy krawędzi jezdni, zaprojektowano pas bezpieczeństwa o nawierzchni z kostki brukowej betonowej koloru czerwonego gr 6 cm (szerokość pasa wraz z krawężnikiem wynosi 0,50 m). Dojścia do furek zaprojektowano o nawierzchni z płyt chodnikowych betonowych koloru grafitowego o wymiarach 50×50 cm, którą obramowano oraz zakończono od strony posesji za pomocą obrzeża betonowego 8x30x100 cm oraz krawężnikiem betonowym wtopionym 15x30x100 cm os strony jezdni.

Pobocze gruntowe

Wzdłuż przedmiotowego odcinka zaprojektowano pobocze gruntowe o szerokości 0,75 m oraz spadku poprzecznym 8%. Pobocze zaprojektowano o grubości 10 cm  z kruszywa  niezwiązanego 0/31,5mm.

Zobacz projekt PZT

Czy rozwiązania projektowe spełniają Twoje oczekiwania?

16 opinie o “ROZBUDOWA DROGI DOJAZDOWEJ WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ TECHNICZNĄ NA TERENIE ZALEWU MIEJSKIEGO W ZAMOŚCIU

  1. Ciąg pieszo-rowerowy do zalewu (obecnie z płyt drogowych betonowych) mógłby być z asfaltu a nie z kostki betonowej brukowej. W okolicach mostu kolejowego powinni jakoś rozwiązać kwestię przejścia przez ulicę, bo aktualnie piesi tam chodzą jak popadnie.

  2. Ciąg pieszo-rowerowy mógłby być wykonany z asfaltu lub chociaż kostki ciętej płomieniowanej. Jeśli musi być betonowa to ułożona odwrotnie tak aby nie było nierówności i drgań.

  3. Speed Bump – someone that has been run over.
    Look for the best lyrica tablet affordably to treat your condition
    The only treatment for most hernias is the surgical repair of the defective muscle.

  4. BACK TO TOP Reviewed By: Michael A.
    Where can I find information that compares glucophage skЕ‚ad shipped to your door in low-cost high-value deal
    Panic disorder without agoraphobia affects those that experience random and unexpected panic attacks, as well as the fear of having panic attacks.

  5. Some pregnant women may also notice that their abdomen appears to be swollen or larger than it should be at their stage of pregnancy.
    Get low price of prednisone migraine remain in the blood?
    There are two main types of aneurysms, aortic and cerebral aneurysm.

  6. Pain in the back between the shoulder blades.
    low prices for your must-have drugs and shippingIf you plan to flagyl dogs with wholesale discounts
    Backaches and lots of dreaming about babies!

  7. In considering the validity of a test result, we should note and resolve any discrepancies between formal test results and the individual’s customary behavior and daily activities.
    Buy direct from our online pharmacy. Your what is nolvadex remain in the blood?
    Knowledge is King or Queen!

  8. Im a new mom to this help me out what should i do?
    VIPPS checks pharmacies for proper storage of their does keflex cover e coli from respected online pharmacies if you’d prefer great deals
    Have blood tests as directed by your doctor and keep all scheduled laboratory appointments so that your response to the medication can be monitored.

  9. Depression — Extreme sadness during pregnancy or after birth postpartum Intense sadnessHelplessness and irritabilityAppetite changesThoughts of harming self or babyWomen who are pregnant might be helped with one or a combination of treatment options, including:TherapySupport groupsMedicinesA mother’s depression can affect her baby’s development, so getting treatment is important for both mother and baby.
    Does a health problem need to be treated with neurontin high and learn more.
    If you have never had allergies before, but notice you develop symptoms around certain smells or foods, or at certain times of year, you should seek medical attention.

  10. Recent developments on vertigo causes from MNT newsScientists in Korea found that people with osteoporosis, a disease that lowers bone density and increases risk of fracture, are also more likely to have vertigo, a dizziness disorder caused by problems in the inner ear.
    keep them away from direct sunlight.You should only sildenafil prescription products online? Will it be real or generic?
    Prostate cancer – symptoms, diagnosis, treatment Prostate cancer is the most commonly diagnosed cancer, and the third most common cause of cancer deaths, among New Zealand men.

Dodaj swoją opinię

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *