Budowa ulicy Witolda Pileckiego w Świdniku wraz z infrastrukturą towarzyszącą
Inwestor:
Gmina Miejska Świdnik ul. Stanisława Wyspiańskiego 27, 21-040 ŚwidnikProjektant:
mgr inż. Damian ŁokajTryb postępowania:
ZRID - Zezwolenie na realizację inwestycji drogowejStatus konsultacji:
ZamkniętyZałożenia projektowe:
Kategoria ruchu – KR1
Dopuszczalny nacisk pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię – 115 kN
Pojazd miarodajny – pojazd służb komunalnych
Kl. Tech. – L
Grupa nośności gruntu: G4
Głębokość przemarzania hz: 1,0m
Warunek mrozoodporności: 0,60 hz
Prędkość projektowa : 40 km/h
Rozwiązania projektowe:
Układ komunikacyjny
Zaprojektowano budowę ulicy Pileckiego w Świdniku wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Początek zakresu robót nawierzchniowych zaprojektowano od km 0+004.99 a koniec w km 0+284.46. Projektowana ulica charakteryzuje się nawierzchnią asfaltową oraz szerokością stałą równą 6,0 m. Ulicę obramowano krawężnikiem betonowym o wymiarach 15x30x100cm o odsłonięciu 12 cm. Ponadto projekt zakłada budowę chodników, dojść do furtek oraz zjazdów indywidualnych. Chodniki zaprojektowano o nawierzchni z kostki brukowej betonowej koloru czerwonego i grubości 6 cm, zaś zjazdy indywidualne zaprojektowano o nawierzchni z kostki brukowej betonowej koloru szarego, o grubości 8 cm. Szerokości zjazdów dostosowano do istniejących warunków i wynoszą one od 4,0 do 6,0 m. W projekcie nawiązano do zaprojektowanego skrzyżowania z ul. Działkowca, które stanowi odrębne opracowanie. Jedyną zmianę jaką naniesiono do niniejszego projektu, jest poszerzenie ul. Pileckiego w obrębie skrzyżowania z 5,0 m do 6,0 m.
- Skrzyżowanie z ul. Działkowca w km. 0+ 155.1
Skrzyżowanie zwykłe czterowlotowe
R1=8,0 m, R2=8,0 m, R3=8,0 m, R4=8,0 m
- Skrzyżowanie z ul. Tymiankową w km. 0+ 281.9
Skrzyżowanie zwykłe trzywlotowe
R1=8,0 m, R2=8,0 m
Zjazdy indywidualne
Nawierzchnię zjazdów indywidualnych zaprojektowano z kostki brukowej betonowej koloru szarego o grubości 8 cm które obramowano za pomocą obrzeża betonowego o wymiarach 8x30x100cm wraz ze skosami o stosunku 1,5 : 1,5m w przypadku gdy zjazd przechodzi przez chodnik przyległy do jezdni. Pozostałe zjazdy obramowano za pomocą krawężnika betonowego o wymiarach 15x30x100 cm oraz zastosowano łuki poziome R=5,0m. Szerokości zjazdów dostosowano do istniejących warunków i wynoszą one od 4,0 m do 6,0 m.
Dojścia do furtek
Nawierzchnię dojścia zaprojektowano z kostki brukowej betonowej koloru czerwonego o grubości 6 cm które obramowano za pomocą obrzeża betonowego o wymiarach 6x20x100cm.
Chodniki
Zaprojektowano budowę chodników o szerokości 2,0 m oraz spadku poprzecznym o wartości 2% . Nawierzchnię chodników zaprojektowano z kostki brukowej betonowej koloru czerwonego o grubości 6 cm, które obramowano za pomocą obrzeża betonowego 6x20x100cm.