Twoje
konsultacje
0  /  100

BUDOWA ULICY KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ TOWARZYSZĄCĄ W ŚWIDNIKU

Inwestor:

Gmina Miejska Świdnik

Projektant:

mgr inż. Damian Łokaj

Tryb postępowania:

ZRID - Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej

Status konsultacji:

Otwarty
LOKALIZACJA POPIELUSZKI

Założenia projektowe:

Kategoria ruchu – KR2

Dopuszczalny nacisk pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię – 115 kN

Warunki gruntowe: proste

Grupa nośności podłoża gruntowego: G4

Głębokość przemarzania hz: 1,0m

Warunek mrozoodporności: 0,65 hz

Min. grubość konstrukcji nawierzchni ze względu na mrozoodporność powinna wynosić: 65 cm    

Rozwiązania projektowe:

Układ komunikacyjny

Zaprojektowano budowę ul. ks. Jerzego Popiełuszki w Świdniku wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Początek zakresu robót nawierzchniowych zaprojektowano od km 0+009.76 a koniec w km 0+330.84. Projektowana ulica charakteryzuje się nawierzchnią asfaltową, szerokością stałą równą 5,50 m oraz spadkiem daszkowym 2%. Ulicę obramowano krawężnikiem betonowym o wymiarach 15x30x100cm o odsłonięciu 12 cm. Ponadto projekt zakłada budowę miejsc parkingowych oraz chodników wzdłuż przedmiotowej ulicy, a także  zjazdów indywidualnych i publicznych. Chodniki  zaprojektowano o nawierzchni z kostki brukowej betonowej koloru czerwonego gr 6 cm, które obramowano za pomocą obrzeża 6x20x100 cm.  Zjazdy indywidualne zaprojektowano o nawierzchni z kostki brukowej betonowej koloru szarego o grubości 8 cm. Szerokość projektowanych zjazdów wynoszą 4,0 m. Wszystkie zjazdy indywidualne zaprojektowano ze skosami o stosunku 1,5 : 1,5. Zjazdy publiczne zaprojektowano również o nawierzchni z kostki brukowej betonowej koloru szarego,  o grubości 8 cm i szerokości 5,0 m wraz z łukami poziomymi R=5,0 m. Dodatkowo projekt zakłada budowę kanalizacji deszczowej, oświetlenia ulicznego oraz kanału technologicznego.

  1. Skrzyżowanie z Al. NSZZ „Solidarność” w km 0+000.00
  2. Skrzyżowanie z ul. Świętego Brata Alberta w km 0+144.5

Skrzyżowanie zwykłe trzywlotowe
R1= 6,0m  R2=6,0m

  1. Skrzyżowanie z ul. Klonową w km 0+340.85

Zjazdy indywidualne

Nawierzchnię zjazdu indywidualnego zaprojektowano z kostki brukowej betonowej koloru szarego o grubości 8 cm który obramowano za pomocą obrzeża betonowego o wymiarach 8x30x100 cm. Szerokość projektowanego zjazdu wynosi 4,0 m. Wszystkie zjazdy indywidualne zaprojektowano ze skosami o stosunku 1,5 : 1,5 oraz zakończono od strony jezdni krawężnikiem najazdowym 15x22x100 cm koloru szarego.

 Zjazdy publiczne

Nawierzchnię zjazdu publicznego zaprojektowano z kostki brukowej betonowej koloru szarego o grubości 8 cm który obramowano za pomocą krawężnika betonowego o wymiarach 15x30x100 cm. Szerokość projektowanego zjazdu wynosi 5,0 m oraz zastosowano łuki poziome R=5,0m.  Zjazd zakończono obrzeżem betonowym 8x30x100 cm, zaś od strony jezdni krawężnikiem najazdowym 15x22x100 cm koloru szarego.

Chodniki 

Zaprojektowano budowę chodnika o szerokości 2,5 m oraz spadku poprzecznym o wartości 2% . Nawierzchnię chodnika zaprojektowano z kostki brukowej betonowej koloru czerwonego o grubości 6 cm, który obramowano za pomocą obrzeża betonowego 6x20x100cm koloru czerwonego.

Parking

Nawierzchnię parkingów zaprojektowano z kostki brukowej betonowej koloru szarego o grubości 8 cm. Miejsca parkingowe zaprojektowano pod kątem 90 stopni oraz obramowano za pomocą  krawężnika betonowego o wymiarach 15x22x100 cm (od strony jezdni krawężnik o odsłonięciu „4cm”.  Projekt zakłada realizację miejsc o szerokości 2,5 m oraz miejsc parkingowych przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych o szerokości 3,6 m oraz długości 5,0m.

Zobacz projekt PROJEKT ZAGOSPODAROWANIA TERENU

Czy rozwiązania projektowe spełniają Twoje oczekiwania?

3 opinie o “BUDOWA ULICY KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ TOWARZYSZĄCĄ W ŚWIDNIKU

  1. With havin so much content and articles do you ever run into any issues of plagorism or copyright infringement?
    My blog has a lot of completely unuque content I’ve either
    created myself orr outsourced but it appears a lot of itt
    is poppiing it up all ovdr the weeb without my agreement.
    Do you know any ways to help stolp content from being ripped off?
    I’d certainly appreciate it. http://shandurtravels.com/companies/tonebet-casino/

Dodaj swoją opinię

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *