BUDOWA ULICY KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ TOWARZYSZĄCĄ W ŚWIDNIKU
Inwestor:
Gmina Miejska ŚwidnikProjektant:
mgr inż. Damian ŁokajTryb postępowania:
ZRID - Zezwolenie na realizację inwestycji drogowejStatus konsultacji:
OtwartyZałożenia projektowe:
Kategoria ruchu – KR2
Dopuszczalny nacisk pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię – 115 kN
Warunki gruntowe: proste
Grupa nośności podłoża gruntowego: G4
Głębokość przemarzania hz: 1,0m
Warunek mrozoodporności: 0,65 hz
Min. grubość konstrukcji nawierzchni ze względu na mrozoodporność powinna wynosić: 65 cm
Rozwiązania projektowe:
Układ komunikacyjny
Zaprojektowano budowę ul. ks. Jerzego Popiełuszki w Świdniku wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Początek zakresu robót nawierzchniowych zaprojektowano od km 0+009.76 a koniec w km 0+330.84. Projektowana ulica charakteryzuje się nawierzchnią asfaltową, szerokością stałą równą 5,50 m oraz spadkiem daszkowym 2%. Ulicę obramowano krawężnikiem betonowym o wymiarach 15x30x100cm o odsłonięciu 12 cm. Ponadto projekt zakłada budowę miejsc parkingowych oraz chodników wzdłuż przedmiotowej ulicy, a także zjazdów indywidualnych i publicznych. Chodniki zaprojektowano o nawierzchni z kostki brukowej betonowej koloru czerwonego gr 6 cm, które obramowano za pomocą obrzeża 6x20x100 cm. Zjazdy indywidualne zaprojektowano o nawierzchni z kostki brukowej betonowej koloru szarego o grubości 8 cm. Szerokość projektowanych zjazdów wynoszą 4,0 m. Wszystkie zjazdy indywidualne zaprojektowano ze skosami o stosunku 1,5 : 1,5. Zjazdy publiczne zaprojektowano również o nawierzchni z kostki brukowej betonowej koloru szarego, o grubości 8 cm i szerokości 5,0 m wraz z łukami poziomymi R=5,0 m. Dodatkowo projekt zakłada budowę kanalizacji deszczowej, oświetlenia ulicznego oraz kanału technologicznego.
- Skrzyżowanie z Al. NSZZ „Solidarność” w km 0+000.00
- Skrzyżowanie z ul. Świętego Brata Alberta w km 0+144.5
Skrzyżowanie zwykłe trzywlotowe
R1= 6,0m R2=6,0m
- Skrzyżowanie z ul. Klonową w km 0+340.85
Zjazdy indywidualne
Nawierzchnię zjazdu indywidualnego zaprojektowano z kostki brukowej betonowej koloru szarego o grubości 8 cm który obramowano za pomocą obrzeża betonowego o wymiarach 8x30x100 cm. Szerokość projektowanego zjazdu wynosi 4,0 m. Wszystkie zjazdy indywidualne zaprojektowano ze skosami o stosunku 1,5 : 1,5 oraz zakończono od strony jezdni krawężnikiem najazdowym 15x22x100 cm koloru szarego.
Zjazdy publiczne
Nawierzchnię zjazdu publicznego zaprojektowano z kostki brukowej betonowej koloru szarego o grubości 8 cm który obramowano za pomocą krawężnika betonowego o wymiarach 15x30x100 cm. Szerokość projektowanego zjazdu wynosi 5,0 m oraz zastosowano łuki poziome R=5,0m. Zjazd zakończono obrzeżem betonowym 8x30x100 cm, zaś od strony jezdni krawężnikiem najazdowym 15x22x100 cm koloru szarego.
Chodniki
Zaprojektowano budowę chodnika o szerokości 2,5 m oraz spadku poprzecznym o wartości 2% . Nawierzchnię chodnika zaprojektowano z kostki brukowej betonowej koloru czerwonego o grubości 6 cm, który obramowano za pomocą obrzeża betonowego 6x20x100cm koloru czerwonego.
Parking
Nawierzchnię parkingów zaprojektowano z kostki brukowej betonowej koloru szarego o grubości 8 cm. Miejsca parkingowe zaprojektowano pod kątem 90 stopni oraz obramowano za pomocą krawężnika betonowego o wymiarach 15x22x100 cm (od strony jezdni krawężnik o odsłonięciu „4cm”. Projekt zakłada realizację miejsc o szerokości 2,5 m oraz miejsc parkingowych przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych o szerokości 3,6 m oraz długości 5,0m.