BUDOWA DROGI GMINNEJ SYM. 2KDL OD UL. ARMII KRAJOWEJ DO UL. DZIAŁKOWCA WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ TOWARZYSZĄCĄ
Inwestor:
Gmina Miejska ŚwidnikProjektant:
mgr inż. Damian ŁokajTryb postępowania:
ZRID - Zezwolenie na realizację inwestycji drogowejStatus konsultacji:
ZamkniętyZałożenia projektowe:
Kategoria ruchu – KR3
Dopuszczalny nacisk pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię – 115 kN
Warunki gruntowe: proste
Grupa nośności podłoża gruntowego: G4
Głębokość przemarzania hz: 1,0m
Warunek mrozoodporności: 0,70 hz
Min. grubość konstrukcji nawierzchni ze względu na mrozoodporność powinna wynosić: 70 cm
Rozwiązania projektowe:
Układ komunikacyjny
Zaprojektowano budowę drogi gminnej sym. 2KDL w Świdniku wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Początek zakresu robót nawierzchniowych zaprojektowano od km 0+003.50 a koniec w km 0+491.40. Projektowana ulica charakteryzuje się nawierzchnią asfaltową, szerokością stałą równą 6,0 m oraz spadkiem daszkowym 2%. Ulicę obramowano krawężnikiem betonowym o wymiarach 15x30x100cm o odsłonięciu 12 cm. Ponadto projekt zakłada budowę prawostronnego chodnika, lewostronnego ciągu wspólnego oraz zjazdów indywidualnych i publicznych. Chodniki zaprojektowano o nawierzchni z kostki brukowej betonowej koloru czerwonego i grubości 6 cm, zaś ciąg wspólny o nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej. Zjazdy indywidualne zaprojektowano o nawierzchni z kostki brukowej betonowej koloru szarego o grubości 8 cm. Zjazd publiczny zaprojektowano również o nawierzchni z kostki brukowej betonowej koloru szarego, o grubości 8 cm i szerokości 5,0 m wraz z łukami poziomymi R=5,0 m. W projekcie nawiązano sytuacyjnie i wysokościowo do projektu ul.Działkowca, które stanowi odrębne opracowanie. Jedyną zmianę jaką naniesiono do niniejszego projektu, jest symetryczne poszerzenie projektowanej ulicy (ul.2KDL) w obrębie skrzyżowania z 5,0 m do 6,0 m. Dodatkowo projekt zakłada budowę kanalizacji deszczowej, oświetlenia ulicznego oraz kanału technologicznego.
- Skrzyżowanie z ul. Armii Krajowej w km. 0+ 000.00
R1=8,0 m, R2=8,0 m,
- Skrzyżowanie z ul. sym. 2KDL w km 0+370.17
Skrzyżowanie zwykłe trzywlotowe
R1=8,0 m, R2=8,0 m
- Skrzyżowanie z ul. Działkowca w km 0+502.93
Skrzyżowanie zwykłe czterowlotowe
R1=8,0 m, R2=8,0 m, R3=8,0 m, R4=8,0 m
Zjazdy indywidualne
Nawierzchnię zjazdu indywidualnego zaprojektowano z kostki brukowej betonowej koloru szarego o grubości 8 cm który obramowano za pomocą za pomocą krawężnika betonowego o wymiarach 15x30x100 cm. Szerokość projektowanego zjazdu wynosi 5,0 m oraz zastosowano łuki poziome R=5,0m. Od strony jezdni zaprojektowano krawężnik najazdowy 15x22x100 cm o odsłonięciu „4cm”.
Zjazdy publiczne
Nawierzchnię zjazdu publicznego zaprojektowano z kostki brukowej betonowej koloru szarego o grubości 8 cm który obramowano za pomocą za pomocą krawężnika betonowego o wymiarach 15x30x100 cm. Szerokość projektowanego zjazdu wynosi 5,0 m oraz zastosowano łuki poziome R=5,0m. Od strony jezdni zaprojektowano krawężnik najazdowy 15x22x100 cm o odsłonięciu „4cm”.
Chodniki
Zaprojektowano budowę chodnika o szerokości 2,0 m oraz spadku poprzecznym o wartości 2% . Nawierzchnię chodnika zaprojektowano z kostki brukowej betonowej koloru czerwonego o grubości 6 cm, który obramowano za pomocą obrzeża betonowego 6x20x100cm koloru czerwonego.
Ciąg wspólny
Zaprojektowano budowę ciągu wspólnego o szerokości 3,5 m oraz spadku poprzecznym o wartości 2% . Nawierzchnię ciągu wspólnego zaprojektowano z mieszanki mineralno-asfaltowej oraz obramowano za pomocą obrzeża betonowego 6x20x100cm koloru czerwonego.