Budowa drogi gminnej nr 112305L (ul. Słoneczna) oraz odcinka drogi nr 112304L (ul. Łąkowa) w miejscowości Krasnobród
Inwestor:
Gmina Krasnobród ul. 3 Maja 36 22-440 KrasnobródProjektant:
mgr. inż. Damian ŁokajTryb postępowania:
Decyzja o pozwoleniu na budowęStatus konsultacji:
ZamkniętyZałożenia projektowe:
Kategoria ruchu – KR1
Droga o znaczeniu obronnym – Nie
Pojazd miarodajny – pojazd służb komunalnych
Dopuszczalny nacisk pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię – 115 kN
Kl. Tech. – L
Warunki gruntowe: proste
Grupa nośności podłoża gruntowego: G1
Wskaźnik nośności CBR po 4 dniach nasączenia wodą: 12,5%
Wtórny moduł odkształcenia podłoża gruntowego: 94,68 MPa (przyjęto najmniejszą wartość z dostępnych wyników)
Głębokość przemarzania hz: 1,0m
Warunek mrozoodporności: 0,40 hz
Min. grubość konstrukcji nawierzchni ze względu na mrozoodporność powinna wynosić: 40 cm
Prędkość projektowa : 40 km/h
Rozwiązania projektowe:
Zaprojektowano budowę drogi w miejscowości Krasnobród polegająca na wykonaniu nawierzchni asfaltowej ulicy Słonecznej i ul. Łąkowej. Początek zakresu robót ulicy Słonecznej zaprojektowano od km 0+000.00 a koniec w km 0+467,14 oraz od km 0+000,00 do km 0+114,11 o łącznej długości 581,25 m. Zaprojektowano również łącznik od ulicy Słonecznej o długości 74,29 m. Początek ulicy Łąkowej zaprojektowano od km 0+114,11 a koniec w km 0+324,96 o łącznej długości 210,85 m. Długość całkowita drogi objętej opracowaniem wynosi 866,39 m. Zaprojektowano drogę o nawierzchni asfaltowej o stałej szerokości 5,0 m oraz o przekroju daszkowym i spadku 2%. Dodatkowo zaprojektowano wzdłuż drogi obustronne pobocze o szerokości min.0.75 m, grubości 20 cm z kruszywa niezwiązanego C90/3. Włączenie projektowanej drogi do istniejącej drogi powiatowej zaprojektowano za pomocą łuków poziomych o promieniach równych R=8,0 m, natomiast skrzyżowania z ulicą Łąkową zaprojektowano jako skrzyżowania typu prostego o łukach poziomych o promieniach równych R=6,0 m. Ponadto projekt zakłada realizację zjazdów indywidualnych i dojść do furtek. Zjazdy indywidualne o szerokości 4,0 m i skosach 1,5:1,5, zaprojektowano o nawierzchni z kostki brukowej betonowej koloru czerwonego, o grubości 8 cm, które obramowano za pomocą obrzeża betonowego o wymiarach 8x30x100cm. Dojścia do furtek zaprojektowano o nawierzchni z kostki brukowej betonowej koloru szarego, o grubości 6 cm, które obramowano za pomocą obrzeża betonowego 6x20x100 cm.
W planowanej inwestycji zaprojektowano budowę dwóch studni chłonnych o średnicy 2,0 m, których lokalizację przedstawiono w części graficznej załączonej do niniejszego opracowania. Odprowadzenie wód powierzchniowych będzie realizowane poprzez wpusty deszczowe, a następnie kierowane poprzez przykanaliki do studni chłonnych.
Moim zdaniem brakuje chodników
Zamiast pobocza z kruszywa lepiej krawężnik oddzielający razem z chodnikiem przynajmniej z jednej strony , dużo bardziej bezpiecznie a pod chodnik nie potrzebna, aż taka podbudowa więc koszta minimalnie większe inwestycja na lata