BUDOWA ULICY SKOŚNEJ W ŚWIDNIKU WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ TOWARZYSZĄCĄ NA ODCINKU OD UL. NADLEŚNEJ DO UL. LOTNICZEJ
Inwestor:
Gmina Miejska ŚwidnikProjektant:
mgr inż. Damian ŁokajTryb postępowania:
ZRID - Zezwolenie na realizację inwestycji drogowejStatus konsultacji:
ZamkniętyZałożenia projektowe:
Kategoria ruchu – KR3
Dopuszczalny nacisk pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię – 115 kN
Warunki gruntowe: proste
Grupa nośności podłoża gruntowego: G4
Głębokość przemarzania hz: 1,0m
Warunek mrozoodporności: 0,70 hz
Min. grubość konstrukcji nawierzchni ze względu na mrozoodporność powinna wynosić: 70 cm
Rozwiązania projektowe:
Układ komunikacyjny
Zaprojektowano budowę ul. Skośnej w Świdniku wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Początek zakresu robót nawierzchniowych zaprojektowano od km 0+015.20 a koniec w km 0+547.36. Projektowana ulica charakteryzuje się nawierzchnią asfaltową, szerokością stałą równą 6,0 m oraz spadkiem daszkowym 2%. Ulicę obramowano krawężnikiem betonowym o wymiarach 15x30x100cm o odsłonięciu 12 cm. Ponadto projekt zakłada budowę lewostronnego ciągu wspólnego, chodników i dojść do furtek oraz zjazdów indywidualnych i publicznych. Chodniki oraz dojścia do furtek zaprojektowano z kostki brukowej betonowej koloru czerwonego gr 6 cm, które obramowano za pomocą obrzeża 6x20x100 cm. Zjazdy indywidualne zaprojektowano o nawierzchni z kostki brukowej betonowej koloru szarego o grubości 8 cm oraz o nawierzchni mineralno-asfaltowej (gdy zjazd przechodzi przez projektowany ciąg wspólny). Szerokość projektowanych zjazdów dostosowano do istniejących warunków i wynoszą one 4,0-6,0 m. Zjazdy indywidualne zaprojektowano ze skosami o stosunku 1,5 : 1,5m bądź z łukami poziomymi R=3,0 m. Zjazdy publiczne zaprojektowano również o nawierzchni z kostki brukowej betonowej koloru szarego, o grubości 8 cm i szerokości 6,0 m wraz z łukami poziomymi R=5,0 m. Dodatkowo projekt zakłada budowę kanalizacji deszczowej, oświetlenia ulicznego oraz kanału technologicznego.
- Skrzyżowanie z ul. Nadleśną w km 0+000.00
- Skrzyżowanie z ul. Lotniczą w km 0+550.86
Skrzyżowanie zwykłe trzywlotowe
R1=8,0 m, R2=8,0 m
Zjazdy indywidualne
Nawierzchnię zjazdów indywidualnych zaprojektowano z kostki brukowej betonowej koloru szarego o grubości 8 cm oraz o nawierzchni mineralno-asfaltowej (gdy zjazd przechodzi przez projektowany ciąg wspólny). Projektowane zjazdy (gdy zjazd przechodzi przez projektowany ciąg wspólny) obramowano oraz zakończono za pomocą obrzeża betonowego o wymiarach 8x30x100cm. Pozostałe zjazdy indywidualne obramowano za pomocą krawężnika betonowego 15x30x100cm oraz zakończono za pomocą obrzeża 8x30x100cm wraz z łukami poziomymi R=3,0m. Szerokość zjazdów indywidualnych została dostosowana do istniejących uwarunkowań i wynosi 4,0 -6,0m. Od strony jezdni zaprojektowano krawężniki 15x22x100 cm o odsłonięciu „4cm”.
Zjazdy publiczne
Nawierzchnię zjazdów publicznych zaprojektowano z kostki brukowej betonowej koloru szarego o grubości 8 cm, które obramowano za pomocą za pomocą krawężnika betonowego o wymiarach 15x30x100 cm oraz zakończono za pomocą obrzeża 8x30x100cm. Szerokość projektowanych zjazdów została dostosowana do istniejących uwarunkowań i wynosi 6,0 m oraz zastosowano łuki poziome R=5,0m. Od strony jezdni zaprojektowano krawężniki 15x22x100 cm o odsłonięciu „4cm”.
Chodniki i dojścia do furtek
Zaprojektowano budowę chodnika o szerokości 2,0 m oraz spadku poprzecznym o wartości 2% . Nawierzchnię chodnika zaprojektowano z kostki brukowej betonowej koloru czerwonego o grubości 6 cm, który obramowano za pomocą obrzeża betonowego 6x20x100cm koloru czerwonego.
Ciąg wspólny
Zaprojektowano budowę ciągu wspólnego o szerokości 3,5 m oraz spadku poprzecznym o wartości 2%. Nawierzchnię ciągu wspólnego zaprojektowano z mieszanki mineralno-asfaltowej oraz obramowano za pomocą obrzeża betonowego 6x20x100cm koloru czerwonego.