Remont konserwatorski ul. Partyzantów (od skrzyżowania ulic Partyzantów – Okopowa – Łukasińskiego do zjazdu na parking) w Zamościu
Inwestor:
Miasto Zamość ul. Rynek Wielki 13, 22-400 ZamośćProjektant:
mgr inż. Damian ŁokajTryb postępowania:
Decyzja o pozwoleniu na budowęStatus konsultacji:
ZamkniętyZałożenia projektowe:
Kategoria ruchu – KR3
Droga o znaczeniu obronnym – Nie
Pojazd miarodajny – autobus
Dopuszczalny nacisk pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię – 115 kN
Kl. Tech. – L
Grupa nośności gruntu: G4
Głębokość przemarzania hz: 1,0m
Warunek mrozoodporności: 0,70 hz
Prędkość projektowa : 50 km/h
Rozwiązania projektowe:
Zakres robót ustalono od km 0+014.91 do km 0+238.07. Zaprojektowano jezdnię ulicy Partyzantów o stałej szerokości 7,0 m obramowaną krawężnikami granitowymi 20x30x100 cm i odsłonięciu 12 cm. Nawierzchnię ulicy dostosowano do istniejących stref ochrony konserwatorskiej. W strefie ochrony „A” nawierzchnię ulicy zaprojektowano z kostki granitowej płomieniowanej koloru czerwonego o gr. 8 cm, a w strefie ochrony „B” nawierzchnię ulicy zaprojektowano z mieszanki mineralno-asfaltowej. Ponadto projekt zakłada realizację dwóch zatok autobusowych, trzech zjazdów publicznych, a także chodników. Zatoki autobusowe oraz zjazdy publiczne zaprojektowano o nawierzchni z kostki granitowej płomieniowanej koloru szarego o gr. 8 cm. Chodniki w strefie ochrony „A” zaprojektowano z płyt chodnikowych betonowych o wymiarach 50×50 cm koloru szarego o gr. 7 cm, zaś w strefie ochrony „B” chodniki zaprojektowano z płyt chodnikowych betonowych o wymiarach 50×50 cm koloru grafitowego o gr. 7 cm. Bardzo ważnym elementem ekspozycyjnym na jaki zwrócono uwagę przy projektowaniu przedmiotowego odcinka jest pozostawienie istniejących drzew oraz wymiana istniejących słupów oświetleniowych na słupy stylizowane zgodnie z częścią graficzną załączoną do niniejszego opracowania.
W związku z planowanym remontem ul. Partyzantów zaprojektowaną nową kanalizacja deszczowa z odprowadzeniem wód opadowych do kolektora deszczowego znajdującego się w ulicy Gen. G. Orlicz-Dreszera.
Z rysunku wynika ze ulica będzie zawężona. Przecież tutaj na starówkę jest duży ruch to po co zawężać drogę ?